צילום בר מצווה בכותל

צילום בר מצווה בכותל מבעד לעדשה

עריכת בר מצווה בכותל הפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות. אז מה חשוב בצילום של אירוע כזה?
אירוע בר מצווה הוא מרגש במיוחד, בעיקר עבור החתן הצעיר שנכנס לשלב הכי חשוב בהתבגרותו אך לא פחות מכך, להוריו ומשפחתו, שבנם, אשר רק לפני רגע היה תינוק קטן, כבר הופך לנער מתבגר ומקבל עליו עול מצוות. כאשר האירוע נערך בכותל הוא מקבל משמעות נוספת ומיוחדת, כיוון שהנער מקבל עול מצוות ואחריות על עצמו אל מול האבנים הקדושות של שריד בית המקדש. זהו אירוע יוצא דופן וחד פעמי. אירוע כזה דורש תיעוד מקצועי ויפהפה על מנת לשמר את הזיכרונות לאורך שנים.

20140403_131712

מה מיוחד בצילום אירוע בכותל?

צילום של בר מצווה בכותל דורש מהצלם מקצועיות ומיומנות, כיוון שמדובר באירוע המתרחש בחוץ, באור יום. אלו תנאים שונים לצילום מאשר תנאי פנים, של אולם אירועים או בית כנסת, בהם ניתן להציב תאורה מלאכותית שתניב תוצאה ידועה מראש. בחוץ מזג האוויר עשוי להפתיע ולכן נדרשת מהצלם מיומנות רבה בצילום גם בתנאים לא טובים במיוחד. מעבר לכך, גם בצילום וידאו נדרשת מקצועיות, כיוון שבחוץ תנאי הסאונד אינם דומים בכלל לתנאים שבצילום פנים. צילום וידאו הוא חשוב ביותר לתיעוד האירוע ויש לבחור בצלם או צלמת מקצועיים שיודעים כיצד להתמודד עם התנאים העומדים לרשותם.
כשעורכים בר מצווה, רוצים שהאירוע ייזכר לארוך שנים, בגלל חשיבותו. זהו הזמן בו הילד הקטן הופך לנער ואין אדם אחד במשפחה שלא ירצה להיזכר באירוע ולהתרגש עוד קצת מחדש. כאשר בר המצווה נערכת בכותל, ההתרגשות כפולה, כיוון שמדובר במקום קדוש במיוחד שהסמליות שלו רבה ועמוקה. צלם טוב מוכרח לתפוס את ההתרגשות הזו בעדשת המצלמה שלו ולהביא אותה אל התמונות כך שהאווירה תורגש גם לאחר שנים רבות. עליו לתפוס בעדשתו את כל המרחב היפהפה שהכותל מציע על מנת להעביר את התחושות אל התמונות.
אם כן, צילום בר מצווה בכותל הוא משימה לא פשוטה הדורשת מיומנות, על מנת להניב תוצאות טובות.