מציינים את המעבר מילדות לבגרות בחגיגת בר מצווה בכותל 

מציינים את המעבר מילדות לבגרות בחגיגת בר מצווה בכותל 

הגיל בו הוא נהפך מ"ילד" ל"איש"

אירוע בר המצווה הוא אירוע מרכזי בחייו של כל נער יהודי שמגיע לגיל 13,הגיל בו הוא נהפך מ"ילד" ל"איש". חגיגת בר מצווה בכותל מתוכננת עד לפרטים הקטנים ביותר ואירוע זה מבטא את בגרותו של הנער, את המעבר מילדות לבגרות שכן, עכשיו הוא נחשב בוגר ומבין וחייב במצוות.

בואו לחגוג בר מצווה בעיר הקודש

חגיגה מלאת קדושה בכותל המערבי

שחוגגים את בר המצווה יש לשים דגש על הקדושה שהחגיגה הזו מביאה עמה ולכן ראוי לחגוג במקום הקדוש ביותר שניתן להעלות על הדעת ואיזה מקום מלא בשכינה יותר מהכותל המערבי?!

חגיגת בר מצווה בכותל המערבי שבירושלים היא חגיגה מלאת קדושה, שמחה וכיף! את האירוע אפשר להתחיל באחד מבתי הכנסת המרהיבים שיש לירושלים להציע, מבית כנסת "החורבה" ועד ארבעת בתי הכנסת הספרדים.

עוד חוויה בדרך אל הכותל

תהלוכה שמלווה את הנער ובני משפחתו מרגע ירידתם מהאוטובוס

כדי לשדרג את האירוע החשוב הזה ניתן ואפילו מומלץ לקיים תהלוכת מתופפים– תהלוכה שמלווה את הנער ובני משפחתו מרגע ירידתם מהאוטובוס ועד לבידוק הביטחוני של רחבת הכותל המערבי דרך שער האשפות.

 

התהלוכה כוללת בתוכה מתופפים שתוקעים בשופר וינגנו מקצבים אותנטיים, ומוכרים, שיחברו בין הצועדים שיצטרפו בשירה וריקודים דבר המשרה אוירה של כיף ושמחה ! 

מטרת התהלוכה היא להעלות את רמת השמחה והאנרגיות רגע לפני שהנער עולה לתורה ומניח תפילין לראשונה בחייו.  במהלך התהלוכה תתבצע ברכת הכוהנים, רגע מרגש לנער ולבני משפחתו.

ברכת הכוהנים, רגע מרגש לנער ולבני משפחתו.

בנוסף לתיפוף, לתקיעה בשופרות, לשירה ולריקודים, עולה תחושת התרגשות סביב נער הבר המצווה, בני משפחתו וחבריו.  התהלוכה מבטאת את המעמד הגדול שהנער עומד מולו ביום החשוב בחייו.

בסיום התהלוכה הנער נכנס עם אורחיו לרחבת הכותל ושם עולה לתורה וקורא את פרשת השבוע. לאחר מכן,יש לאורחים זמן גם הם להתפלל במקום הקדוש ליהודים.

 בסוף תהליך העלייה לתורה והתפילות מומלץ לסגור את האירוע בסעודה במסעדה בקרבת הכותל שתגיש אוכל אותנטי וירושלמי שיחזק את תחושת ה"עממיות" של העיר הקדושה או לחלופין, אפשר לצאת לסיור תיירותי באחד מאלפי האתרים המדהימים שיש לירושלים להציע כמו העיר העתיקה/הרובע היהודי/מנהרות הכותל והיד עוד נטויה..

 

בסופו של דבר, היום המרגש והחשוב, יום חגיגת אירוע בר מצווה בכותל צריך להיות מתוכנן בכל פרט ופרט כדי שהתוצאה לא תהיה פחות ממדהימה!